domingo, 30 de diciembre de 2018

Connexió Murillo: unint llana i art

Vet aquí que avui diumenge, 30 de desembre, és el Dia de la Sagrada Família.
Vet aquí que ahir dissabte, tot visitant l'exposició de Velázquez i el Segle d'Or al Caixaforum, vaig redescobrir aquesta pintura meravellora de Bartolomé Esteban Murillo, la Sagrada Família de l'ocellet de mitjan segle XVII.
Captivada em vaig quedar i no em vaig poder estar de fer-li una foto, bé d'estranquis esclar. Aquí veiem en Josep que no dubta i té cura del Nin mentre Maria es dedica a devanar la llana en un segon pla. No direu que no és una escena entranyable. Hi ha qui pot veure conciliació familiar o un repartiment de les tasques en l'atenció als fills. Per a gustos i colors ... tots els punts de vista són benvinguts.
Si Velázquez va enaltir l'art tèxtil amb la seva obra de les Filoses, aquí tenim un altre exemple del procés tèxtil amb el devanar la llana.
Aquesta exposició és molt recomanable.  No us la podeu perdre. Hi teniu temps fins el 3 de març del 2019.
Amb aquesta bonica estampa us desitjo (amb retard) un Bon Nadal.



Hoy 30 de diciembre se celebra el Día de la Sagrada Familia.
Casualidades de la vida, ayer en el Caixaforum, visitando la exposición Velázquez y el Siglo de Oro, redescubrí esta maravilloa de Bartolomé Esteban Murillo, la Sagrada Familia del pajarito, de mediados del siglo XVII.
Como era de esperar, no podía marcharme sin hacerle una foto (de estranquis, claro). Aquí vemos a José que no duda, atendiendo a su Jesús mientras Maria, en un segundo plano, se dedica a sus quehaceres devanando la lana. No diréis que no es una escena entrañable. Hay quien puede ver conciliación familiar o un reparto del tiempo dedicado en la atención a los hijos. Para gustos y colores ... todos los puntos de vista son bienvenidos.
Si Velázquez alabó el proceso del arte téxtil con su obra Las Hilanderas, aquí tenemos otro ejemplo  en el acto de devanar la lana.
Os recomiendo visitar esta exposición que finaliza el 3 de marzo.
Para finalizar, con esta bella estampa os deseo (con retraso) una Feliz Navidad.

No hay comentarios:

Publicar un comentario